English

שיטת הספגטי

בכל בית יש את הדברים שלא מדברים עליהם עם אנשים מהחוץ. בעיות כלכליות, בריאותיות או כל בעיה אחרת שמעדיפים להדחיק. נושאים ובעיות שאנשים מעדיפים להשאיר ב"משפחה". נעולים במחסן הרחק מעין אדם. במקרה של בעיה מסוימת בעולם המחשוב, ה"מחסן" מקבל משמעות אמיתית. בעיה שצצה בשלב מסוים כמעט בכל חברה, בין אם מדובר בארגון ענק או בארגון בינוני: חדר התקשורת הופך לבליל עצום של חוטים, כך שאין שום סיכוי לדעת היכן חוט אחד מתחיל והיכן הוא מסתיים, ובטח שאין סיכוי לדעת להיכן הוא מחובר ומה תפקידו. הכינוי הנפוץ לכך: ספגטי.

 

ספגטי חוטים

 

קל להדחיק את בעיית חוסר הסדר בחדרי התקשורת. בשונה מפרצה באבטחת המידע או האטה בתעבורה ברשת, הבעיה אינה משפיעה בצורה קריטית על הפעילות היומיומית. זו בעיה שנבנית לאיטה במהלך העבודה השוטפת, ורק כאשר מגיעים לרמה מסוימת של חוסר סדר או בעקבות אירוע מסוים היא מרימה את ראשה.

כך, באחד מהארגונים אליו הגענו הבעיה טופלה רק בעקבות מינוי של מנהל מחשוב חדש שלא הצליח למצוא את עצמו בספגטי שנוצר. בארגונים רבים אחרים אנו נתקלים במצב בו מנהלי מחשוב שמו לב, כי פתרון של תקלות מתארך בהרבה מעבר לסביר, מכיוון שזמן רב מידי מוקדש למציאת נקודת הבעיה.

למרות שבעיית הספגטי נגררת מתחת לפני השטח במשך זמן רב, היא מייצרת עלויות לטווח ארוך לארגון. מספיק כי טיפול בתקלה אחת מתארך פי 5 או 6 מהדרוש, ויש לכך משמעות גדולה על עלויות. גם פעילות שוטפת הופכת ליקרה יותר כאשר רוצים לבצע עדכונים או שדרוגים. במקרים קיצוניים ארגונים דוחים או נמנעים מביצוע של פעולות בגלל חוסר רצון לגעת במערכות.

 

ספגטי חוטים

 

הסיבות לספגטי


חשוב להבהיר, כי לא מדובר בהזנחה או בחוסר ארגון, אלא כי זוהי תופעה המתרחשת כמעט בכל הארגונים והיא תוצאה של פעילות יומיומית אינטנסיבית לשימור רמת השירות לארגון, ומהתרחבות טבעית של מחלקת המחשוב. זו בעיה הנוצרת בין היתר מכך שמספר אנשים שונים עוסקים במערכות סבוכות, ופעמים רבות תחת לחץ של זמן. כך שהתוצאה של חוסר סדר היא כמעט בלתי נמנעת.
הנקודה החשובה היא שיש לתת את תשומת הלב לבעיה באופן שוטף, ולהתייחס אליה כאל אחד התפקידים השוטפים בארגון. יש צורך לקבוע נקודות זמן בהן יש לבצע בדיקה של הסדר בחדר המחשב, ולמנות אחראים לנושא - בדיוק כמו בכל פעילות שוטפת אחרת אשר רוצים שתתבצע. כמו כל בעיה, גם זו מהווה הזדמנות. בארגונים איתם אנו עובדים, מנצלים את הסדר כדי לבצע שדרוג של ציוד, החלפה של כבילה ומתאמים ולסדר את כל חדר התקשורת בצורה יעילה יותר. לדוגמא, זו הזדמנות טובה לבחון את בקרת האקלים בחדר, ולסדר את החדר בצורה שתנצל טוב יותר פתחים ומיזוג אוויר, וכך להגיע לחסכון משמעותי בחשמל.
זהו טבעו של האדם לסלק אל מתחת לשטיח בעיות שאפשר להתעלם מהם, ובעבודה בארגונים המצב אינו שונה. אך ברגע שמכירים בבעיית הסדר בחדר התקשורת, כבעיה יקרה המשפיעה על הפעילות השוטפת, זהו צעד משמעותי לפתרונה, ואף ניתן לנצלה לטובת התייעלות וצמיחה.


ארון תקשורת

 

 

 

 

 

למידע נוסף השאירו פרטיכם כאן ונציגנו ישוב אליכם

בין לקוחותינו

הלקוחות שלנו

O-me מערכות תקשורת - שרות בפריסה ארצית  1-700-706-963  | מפת אתר

תכנון תשתית תקשורת | חברות תשתיות תקשורת | ציוד תקשורת מחשבים | התקנת רשת אלחוטית | סיב אופטי תקשורת | הקמת רשת אלחוטית | הקמת תשתיות תקשורת | קבלן תשתיות תקשורת | חיבור כבל רשת | ניהול רשתות תקשורת | תשתיות אינטרנט | תקשורת אופטית | פתרונות תקשורת לעסקים | מערכות בקרת כניסה | תשתיות מחשוב | מאמרים

title=