English

מערכות שליטה ובקרה

מערכות שליטה ובקרה מאפשרות המשך פעילות עסקית רציפה במינימום זמני השבתה, וזאת על ידי ניתור מתמיד של המערכות הארגוניות. מפעיל מערכת השו"ב (אנושי או רובוטי/מחשב) יכול להפנות את המשאבים הדרושים (אנשי המחשוב המתאימים) למיקום הבעיה (מערכת) התקולה או להביא לידיעתו שאירוע מסוים (אותו הוא הגדיר כאירוע חשוב) התרחש ולנקוט במצעים מתאימים.

מטרות מערכת השו"ב (שליטה ובקרה)

לסייע לקבוצת המחשוב בארגון לספק לארגון את השירותים להם הוא זקוק, וזאת בזמן סביר
1 - זיהוי מקורות בעיתיים במערכת
2 - קיצור זמני תגובה
3 - תכנון מראש
4 - ניהול מצאי בזמן אמת (חומרה, תוכנה)
5 - מבט כלל מערכתי
6 - התרעות על תקלות לגורמים המתאימים
7 - מעקב מתמשך לאורך כל חיי המערכת
8 - יכולת הסקת מסקנות בין אירועים מקדימים לתקלות צפויות
9 - אבטחה (בדיקה על שימוש לא מורשה במערכות)
10 - יכולות חיזוי
התפתחות מערכות השליטה והבקרה:
בעבר הלא רחוק, מערכות השו"ב התמקדו בעיקר בניתור רשת התקשורת ובבדיקת "הימצאות" רכיבים ב"צד השני". בדיקה זו התבצעה בעיקר באמצעות העברת חבילות מידע נקודה א' לנקודה ב' ובדיקת רכיב הזמן.
קיום, המערכות מנטרות מערכות שלמות, החל מציוד קצה "טיפש" כגון נתבים או מדפסות ועד למערכות אפליקטיביות כגון מערכות דואר, מערכות בסיסי נתונים וכדומה.
בעתיד, צופים שמערכות שו"ב ינטרו גם תהליכים עסקיים ויתריעו על כשלים לוגיים.
כיצד משפיעות מערכות השו"ב על הארגון :
קיצור זמני השבתה
אפשרות לתכנון מראש על ידי חיזוי וביצוע סטטיסטיקות על אירועים שהתרחשו בעבר
טיפול מונע
איתור נקודות כשל ומוקדי תקלות
קיצור זמני תגובה
יכולת מעקב אחר האירועים לאורך זמן והפקת דוחות מתאימים
יכולת קישור למערכות נלוות כגון מערכות מלאי
יכולות התקשרות ישירה בין "הלקוחות" (צרכני השרות) לספק (אנשי המחשוב) על ידי פתיחת תקלות ישירות
שיפור רמת השרות
זמינות גבוהה של השירותים
שקיפות ארגונית - מה באמת עושים אנשי יחידת המחשוב כל היום
כלי שנותן יכולות לשיפור תהליכים
שלבים במימוש מערכת שו"ב
הגדרת הפרויקט
הגדרת צוות הפרויקט - פנימי או חיצוני וגם מי מבצע איזה שלב (הקמה או תפעול)
אפיון מדויק ומפורט עד כמה שניתן (מה רוצים לבדוק, איך, באיזה תדירות, דוחות, ממשקים וכדומה)
בניית אב-טיפוס ראשוני עם מספר רב של יכולות
יישום
הטמעה, הדרכה, תיעוד ופריסה (אם צריך למשל להתקין ממשקים על התחנות הנבדקות...)
בחינות ובדיקות תוצרים מול הדרישות, עמידה במסגרות זמן ומסגרות תקציביות
יישום שירותי ליבה עסקיים (למשל דואר אלקטרוני)
תפעול שוטף
שדרוגים
מספר דגשים במימוש מערכת שו"ב מספק חיצוני
בדיקת המערכת המוצעת אצל לקוח קיים
בדיקת הספק (לקוחות, מוצרים, עובדים, מחזור עסקי, וותק וכדומה)
באם המוצר בנוי ממודולים, יש להגדיר מסגרות זמן ותקציב ושיתאימו להיקף הנדרש. יישוב הדרגתי על ידי קביעת יעדים, תוצרים ובחינות קבלה.
לגבי דוחות, יש לשאוף שבמוצר יהיה מחולל דוחות שיאפשר למשתמשים להפיק כל דו"ח אפשרי העולה על דעתם וזאת ללא תלות בספק (אחרת, כל דו"ח יהיה מורכב לביצוע ועלותו תהיה גבוהה). יש לשים לב לקהל היעד של הדוחות, המידע שהדו"ח אמור לספק וכדומה.
 
לתאום פגישת אפיון וקבלת הצעת מחיר חייגו: 1-700-706-963
 
למידע נוסף השאירו פרטיכם כאן ונציגנו ישוב אליכם

בין לקוחותינו

הלקוחות שלנו

O-me מערכות תקשורת - שרות בפריסה ארצית  1-700-706-963  | מפת אתר

תכנון תשתית תקשורת | חברות תשתיות תקשורת | ציוד תקשורת מחשבים | התקנת רשת אלחוטית | סיב אופטי תקשורת | הקמת רשת אלחוטית | הקמת תשתיות תקשורת | קבלן תשתיות תקשורת | חיבור כבל רשת | ניהול רשתות תקשורת | תשתיות אינטרנט | תקשורת אופטית | פתרונות תקשורת לעסקים | מערכות בקרת כניסה | תשתיות מחשוב

title=